Låtskrivande

det är vid tillfällen som det här jag önskar att jag var bättre på att spela gitarr.
sitter och jobbar lite på en låt som jag ska visa upp för killarna på tisdag, men det går väl sådär. först och främst var det ett tag sedan jag höll i en gitarr, så det går lite trögt. sen är väl inte heller kreativiteten helt på topp, men det kommer väl. antar att det blir lättare med tiden.

jag kommer ihåg första riktigta låten jag var med och skrev. det var nog när jag gick i 6an tillsammans med två andra tjejer som hette jessica och hanna, som också gick i min klass. vi hade sett en reklam för lilla melodifestivalen på tv och bestämde oss genast för att försöka komma med. varje rast satt vi i fönstret vid skåpen utanför klassrummet och sjöng och försökte komma på nya texter. när texten och melodin var klar fick vi hjälp av våran musiklärare med musik och att spela in låten. vi skickade in den och fick svar efter några veckor där det stod att vi tyvärr inte kommit med. just då kände vi oss både lite lättade och besvikna. lättade eftersom vi några dagar efter att vi skickat in bidraget insåg att det inte alls var någon bra låt och besvikna för att det ändå hade varit lite kul att få vara med. idag känner jag mig bara lättnad.

jag tror nog att jag har kvar låten här hemma någonstans inspelad på ett band. måste leta reda på det någon dag och lyssna på den. minns inte riktigt hur den gick, bara att den var väldigt upprepande. "dududududu & jag..." haha. pinsam.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0