Tredje dagen

yes, så var tredje dagen av queen-veckan över.

sjukt bra dag har det varit. trots försovning och stress på morgonen har jag varit på topp hela dagen. morgonen inleddes med skriftliga nationella i svenska. gick väl hyffsat bra för min del antar jag, känns i alla fall som det. men man vet aldrig.

annars idag har det varit queen och konserter som legat på schemat. hade genrepkonsert vid tre där pressen och lite annat folk kom och kollade och sedan en riktig konsert klockan sju. det var så sjukt roligt. alla var aspeppade och allt flöt på bra. vi fick stående ovationer mitt i en av låtarna trots att det inte var ett extra nummer som det annars brukar vara om publiken gör så, så vi blev alla lite småchockade. magnus bäcklund (a.k.a prince charming i shrek) som är soloartisten i showen var även jätteduktig. är verkligen glad att det här håller på hela veckan och att vi har fem konserter kvar. får hoppas att alla går lite bra som det gjorde idag. lite synd att 3:orna och klassen inte får komma och kolla, blir bara ettor och tvåor. menmen. blir kul i alla fall.

när det var dags för middag drog jag, agnes, karin, hanna, kajsa och linnea in till stan för att äta. satte oss inne på subway och töntade oss lite. träffade på en kille vars pappa tjänade 300.000 kronor i månaden och inte gjorde mycket annat än skröt och klagade på folk från "fjollträsk". knepig pojk, men ett och annat skratt lockade han ändå fram ur oss.

efter konserten nu ikväll när jag satt och väntade på att pappa skulle komma och hämta mig stannade isabella och pratade en liten stund. hon sa att hon hade funderat på om jag kanske skulle kunna tänka mig att flytta till alltstämman istället för första supran. hon sa att de var så få och att de skulle behöva någon som kunde ta i lite och trodde att jag skulle passa jättebra där. jag blev en aning chockad. det är ett jättestort steg och svårt att gå från första supran till allt (alltså från att sjunga väldigt ljust till väldigt mörkt) och det är väldigt ovanligt att någon gör det. men tydligen tror hon att jag kan klara av det så vi får se om jag hoppar in i stämman och provar någon dag och se hur det känns.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0