Måndagsledig

klev upp nio imorse, trots att vi var lediga från skolan idag. men när två små busfrön kommer inspringandes i rummet och hoppar och ropar att man ska kliva upp samtidigt som de drar iväg med täcket är det svårt att sova vidare (;

förövrigt har det varit en ganska lugn dag idag. lekte lite och kollade på tv med amelie och yannick på morgonen, senare på dagen blev det en sväng in till matfors för att hämta upp anna på skolan och följa med christian som ville kolla lite inne på matfors möbler. följde med anna in på kära gamla sköle skola för en snabb rundtur. träffade på anders (min gamla mentor) och pratade med honom en stund. var verkligen längesen man såg han så det var kul. han har alltid varit lite speciell, men nu inser man att han var ganska bra ändå (: förövrigt så känns det otroligt skönt att veta att man inte går på den skolan längre. jag skrattar fortfarande när jag tänker på alla småfjortisar som man såg där inne när man kom in. skönt att man slipper det nu för tiden. efter matfors blev det lite pulkaåkning nedanför kyran och sedan hem för att äta godmiddag.

idag var sista dagen tillsammans med christian, isabell, amelie och yannick. känns lite sorgligt, jag vill inte att de åker hem. de åker imorgon någon gång när jag fortfarande är på skolan så det blev till att säga hejdå ikväll ifall man inte skulle hinna ses något imorgon innan jag drar iväg till skolan. jag kommer sakna dem.

ikväll blev det dock prat om att jag kanske ska åka iväg som au pair till dem i tyskland ett år nu till hösten och kanske plugga musik eller något där nere. kollade på några skolor som verkade bra. skulle verkligen vara jättekul. kommer få lära mig prata nästan flytande tyska, mycket bättre engelska och självklart spendera massa underbar tid tillsammans med amelie och yannick och hela släkten där nere. känns verkligen lockande. men inget är bestämt än, så vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0