Sjukling

i förra inlägget skrev jag att jag hoppades att mitt halsont skulle gå över under natten.. men så blev inte riktigt fallet. på morgonen när jag vaknade hade jag ännu ondare i halsen än kvällen före och lite senare började jag även hosta och snora en massa. riktigt mysigt. bestämde mig i alla fall för att dra iväg på praktiken och jobba. jag menar, det känns ju inte så himla bra att behöva stanna hemma redan efter tre dagar. redan efter en timme på dagiset sa carina att jag inte såg ut att må så himla bra och undrade om jag ville gå hem. jag sa att det var okej och att det säkert skulle gå över. jag hann dock inte längre än till lunch innan jag trodde att jag skulle dö. så det var bara att ta på sig jackan och promenera hemåt för att sedan krypa ned under täcket och stanna där.

blev hemma idag också, tyvärr. har legat i sängen hela dagen med hög feber och ont i kroppen, halsont och hosta och snorande om vart annat. kan det bli bättre? skulle väl vara om jag drar på mig magsjuka också som tydligen har gått på dagiset ett tag. pratade med carina imorse och hon sa att det var ganska vanligt att man som ny blev sjuk efter de första dagarna då man inte är van med alla "sjukdomar" och allt som barnen har hela tiden och att det tar ett litet tag innan bli "imun" mot det. får i alla fall lite mindre dåligt samvete av att jag stannar hemma efter att jag hört det.. men vill i alla fall inte vara sjuk.

börjar dock bli lite bättre nu ikväll, febern är nästan helt borta och detsamma gäller halsen. bara lite hosta och det kan jag leva med. men till imorgon vill jag vara frisk i alla fall! då fyller nämligen lidia år så det är tänkt att vi ska dit på dagen och gratta henne lite. sen senare på kvällen är det planerad utgång tillsammans med matilda och lite annat folk. så det vill vi inte missa.

vilket intressant inlägg det här blev känner jag.. men orka bry sig (;
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0