Olika syn på länder

sitter tillsammans med några av barnen och pratar om vilka länder vi varit i/ska till.

Flicka 1: Jag ska åka till Legoland i sommar.
Jag: Jaha, vad kul! Fast Legoland är ju egentligen inte ett riktigt land.. det ligger i Danmark.
Flicka 1 (ser på mig som om hon tycker jag är en idiot): Nej, inte Danmark, L-E-G-O-L-A-N-D . . .

Flicka 2: Jag har varit i Mallorca, Gävle och Mumindalen.
Flicka 3: Jag har varit i Skara Sommarland och ska kanske till Tomteland i sommar.


det tog ett tag innan de förstod att bara för att ett ord slutar på "-land" så behöver det inte betyda att det är ett land. allt är inte lätt då man bara är 6 år (;
 
Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh vad gulligt! :D

2010-05-26 @ 08:37:23
URL: http://araifoto.blogg.se/
Postat av: Matilda Å

Sött! :)

2010-05-26 @ 10:08:03
URL: http://metalda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0