Hälsokontroll

i fredags var jag äntligen iväg på min hälsokontroll inför usa. hade i förväg skrivit ut fyra papper som skulle fyllas i - två av mig och två av läkaren. frågorna och det man ska fylla i är ganska basic.. allergier, vaccinationer, sjukdomar, osv.

hos läkaren fick han intyga att allt man själv fyllt stämde sedan kollade han lite andra saker som blodtryck, lungor, öron, hals.. det hela gick väldigt fort. dock kunde de inte se alla vaccinationer jag tagit men sa att skolsköterskan jag hade i grundskolan säkert visste så jag ska ta och höra mig för med henne nu någon dag.

jag fick även boka en ny tid för att göra ett tuberkulos-test. så det har jag varit och gjort nu i morse. jag fick en liten spruta med någon vätska i som de sprutade in i underarmen. om jag ska vara ärlig så är jag inte så jätteförtjust i sprutor men det här kändes knappt, sved lite på slutet men det var inget problem.. sedan såg det ut som om jag hade fått ett jättestort myggbett. tydligen skulle det se ut så ett litet tag så det var väl bra då antar jag. nu har det dock gått ner sig och armen ser ut som vanligt igen. ska tillbaka om tre dagar igen så att de kan läsa av testet. återkommer om hur det går då.



 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0