Fröken Jenny

puuh. jag hade glömt bort att barn kunde vara så högljuda..

idag fick jag hoppa in och jobba som vikarie på fritids på allsta skola. det gick bra och var kul, men jag kan säga att jag var rätt så slut när jag kom hem. haha. eftersom det var så kallt ute var vi inne större delen av dagen och delade upp barnen i tre grupper med olika saker att göra. det slutade med att jag fick hålla till nere i gympasalen med ansvar över sådär 30 ungar - själv. dåligt med panik jag hade där i början då alla bara sprang omkring och skrek och ville göra och dra fram olika saker. men till slut fick jag dem i alla fall att sätta sig snällt och (någorlunda) tyst i en ring och komma överens om att vi skulle spela något som liknade spökboll. sen efter det flöt allting på bra.

imorgon ska jag iväg och jobba på runsvik, även denna gång på fritids. det ska verkligen bli jättekul för då får jag förhoppningsvis träffa några av mina små favoritungar igen (förskoleklassen jag praktiserade hos före sommaren.) har saknat dem jättemycket! (: wish me luck.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0