Morgonpromenad

god morgon allihopa, sovit gott? (:

ja, sovit, det är något som inte jag har gjort i natt i alla fall.

låg vaken i sängen fram till halv sex, sen orkade jag inte mer. gick istället upp och åt lite frukost. efter en kvart eller så kommer en nyvaken pappa ut från sovrummet, halvfärdig att gå till jobbet. håller honom sällskap vid köksbordet medan också han äter frukost, tar där efter och byter om från pyjamas till vanliga kläder. säger hejdå till pappa som far iväg med bilen och bestämmer mig sedan för att gå ut och gå, känns ändå inte som om det är någon idé att lägga sig igen när klockan börjar närma sig halv sju och jag vet att jag ändå ska upp igen om någon timme. så jag tar på mig ett par skor och tar sedan och traskar ut genom dörren.

var ute och gick i nästan en och en halv timme eller något tror jag. var verkligen skönt. var soligt och alldeles tyst ute, dimman låg fortfarande kvar. gick ner mot kyrkan och sedan vidare ner till marmen. gick ut på bryggan och kände på vattnet som faktiskt var ganska varmt, kände nästan för att bada (: fortsatte över bron och vidare längs stigen. hittde en stor sten intill vattnet som jag satte mig och solade på ett tag. fanns en anka där med massor ankungar, men jag råkade skrämma dem så alla flaxade en massa och simmade ut till ön istället ): sedan kom en ekorre och skrämde slag på mig. den satte uppe i ett träd och tuggade eller något på en gren samtidigt som den gav ifrån sig en massa konstiga läten. haha. den var jättesöt i alla fall. efter att ha suttit på stenen och myst en stund började det blåsa, så då tyckte jag att det var dags att bege sig tillbaka hemåt igen. 

hur som helst. jättemysig promenad, lär göras om (:
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0