En dag i Gävle

igår var det alltså gävle och idol som gällde för min, ginas och mintans del. ställde oss i kön runt 8 tiden och fick sedan köa i sådär fem timmar. var lagomt drygt kan jag ju tillägga. under tiden var var det olika grupper och personer som uppträdda på en scen brevid kön och det filmades även en hel del. underhållningsledare var fredrik svan. han var hur skön som helst! "gör hellre fel med övertygelse, än rätt med tveksamhet".

vi kom in vid ett tiden och fick sedan sitta inne och vänta ett tag innan det var våran tur att sjunga för förjuryn. det gick bra att sjunga för juryn, men jag gick ändå inte vidare. men det var ganska räknat, så det kändes helt okej ändå. någon som där emot gick vidare till riktigt juryn var gina. så imorgon är det hon som får åka tillbaka till gävle och sjunga för dem medan vi andra får hålla tummarna för henne här hemma. lycka till gumman (:

efter att vi alla var klar tog vi och promenerade in till stan och satte och inne på wayne's och åt middag och fikade lite. vet inte hur många timmar vi satt där inne, hade inte ork för att hitta på någonting annat. efter 5 timmars köande i vinterjacka i över 15 plus grader och strålande sol känner man sig rätt slut. heh. klockan 8 tog vi åter igen tåget hem.

väl hemma i sundsvall var mintans mamma jättesnäll och skjussade mig ända hem till matfors så jag slapp stå ensam på stan en timme i väntan på bussen. tacktack! (:
Kommentarer
Postat av: Matilda Å

Bra jobbat :) Kul att Gina gick vidare idag också :D

2009-04-06 @ 17:34:16
Postat av: minhtue

Varsågod (:

2009-04-12 @ 01:50:16
URL: http://chocolatefactory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0