Nytillskott till familjen

för ett par dagar sen fick vi ett litet nytillskott till familjen. nämligen quicksilver (nu mer går han dock efter namnet pysen sedan pappa fick för sig att döpa om honom.) han är en av kattungarna vi hade förut och som vi sedan sålde ner till göteborg. de nere i göteborg valde dock att lämna tillbaka honom eftersom han har gladsvans (att han lägger svansen platt över ryggen ibland), vilket de tyckte var fult men egentligen inte är något fel. så mor och far tog en tripp ner till göteborg i torsdag och hämtade hem honom igen.

om man frågar mig har jag verkligen ingenting emot att han kommer hem igen. mysigare kattunge får man leta efter. man kan gå omkring och bära på honom hur länge som helst och han ska alltid vara i närheten och busa en massa. jag var ute och gick med han i koppel idag och det gick hur bra som helst. i vanliga fall brukar de ligga ner och krypa längs marken om de är rädda och ovan att gå i sele, men pysen skuttade omkring hur obesvärat som helst och jagade flugor.

vi får se om han blir kvar här eller inte. jag hoppas i alla fall att han får bo kvar här. som det ser ut nu verkar det som det. happyface.



 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0