Låt den rätte komma in

ikväll har jag sett på låt den rätte komma in tillsammans med syster. fick läsa boken i ettan på gymnasiet och gillade den trots att den var lite udda. trots att jag i vanliga fall inte är så förtjust i svenska filmer så måste jag säga att jag gillade den här. tyckte dock att det var synd att de tog bort så pass mycket från boken. vad hände t.ex med när oscar blev instängd i ett mörkt rum nere i källaren tillsammans med gubben som hjälpte eli och fick slåss för sitt liv?

tydligen ska de göra en nyinspelning av filmen i usa. de ska då basera filmen på boken och inte manuset till den svenska filmen, vilket jag tycker är bra. det känns som om den versionen kommer bli mer "skräckfilmaktig", vilket jag inte tyckte den svenska är. ska bli kul att se den nya när den kommer ut så man kan jämföra och se vilken man tycker är bäst.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0