Paris - Dag 2

andra dagen var det disneyland som stod på schemat. tror ni jag var glad eller? jag blev som en 5-åring på nytt. fia också för den delen. vi är rätt så lika när det kommer till den delen (; sjukt roligt hade vi i alla fall. åkte allt som gick att åka, gick omkring i alices labyrint, var in i spökhuset, hejade på disneyfigurer, såg lite olika uppträdanden och mimmis partytåg. i slutet av dagen bestämde vi oss tillslut för att åka space mountain (en bergochdalbana där man åker i helmörker med looper och en massa), något som vi gruvat oss lite för hela dagen och inte riktigt visste om vi vågade åka eller inte. men tillslut vågade vi i alla fall. och oj så kul den var! skrattade/skrek genom hela och så fort den var klar sprang vi och ställde oss i kö igen för att åka en gång till. tror nog att vi åkte den 4-5 gånger på rad. riktigt bra slut på dagen i parken.

tillbaka i staden åkte vi till början av champs elysee där man kunde se enda bort till triumfbågen för att kolla lite. där träffade vi på ett gäng asiatet som stod och tog kort på gatan och som även ville ha några kort på oss. haha. trotts att det började bli lite sent bestämde vi oss för att gå hela gatan och kolla lite då vi kände att vi kanske inte skulle hinna med det imorgon, samtidigt som vi kunde se om vi kunde hitta någonstans att äta. vi trodde att allting skulle vara stängt vid det här laget, men några affärer var fortfarande öppna så vi kunde gå in och kolla lite. halv elva blev det sen middag inne på en mysig liten restaurang innan det var dags att börja bege sig tillbaka hem till hotellet.



i väntan på tåget till disneyland

äntligen framme vid disneyland

jag och fia med slottet i bakgrunden

partytåget

någon konstig karusell för mindre barn, fia vid en "önskebrunn" och spökhuset

jag och kaninen utanför alices labyrint

inne i labyrinten

hjärterdams slott

advertureland där jag och fia virrade bort oss totalt med alla grottor och hängbroar hit och dit (;

kapten kroks piratskepp och jag och fia på en hängbro

big thunder mountain, fia på en av hästarna på en karusell och jag vid tåget som gick runt parken

framför igången till space mountain. den var galet kul, åkte den 4-5 gånger i rad

åkte "it's a small world", jag provar mössor i en av affärerna och ett juvelslott för 375 000 kr

i början av champs elysee på kvällen efter disneyland där ett gäng asiater ville ta kort på oss (;
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0