Paris - Dag 3

tredje dagen blev det till att kliva upp ganska tidigt då vi bestämt att vi ville hinna se hur eiffeltornet såg ut på dagen och även åka och kolla på sacré coeur innan skulle till louvren som öppnade vid tio. så ingen sovmorgon här inte. det var verkligen jättehärligt väder på morgonen när vi först åkte till eiffeltornet. var jättevarmt och soligt. kändes nästan som om det var vår istället för höst. vi åkte dock inte upp i eiffeltornet denna gång som det först var tänkt. tog itället och gick runt i parken vid tornet och kollade lite, samt att jag började dampa med en afrikan som gick omkring och försökte lura turister på pengar. trevligt, trevligt. efter eiffeltornet begav vi oss till sacré coeur, som både var större och mäktigare än jag hade trott. även utsikten var mäktig då man såg ut över hela staden.

efter sacré coeur drog vi vidare till louvren där vi planerade att spendera resten av dagen tills det var dags att ta bussen åter tillbaka till flygplatsen och sverige. louvren var hur som helst asstort. vi hann inte ens med att kolla igenom hälften. mona lisa, som var ett måste, hann vi så klart med att se. alla säger hela tiden att den är mycket mindre än vad de hade tänkt sig. för mig var det tvärt om, den var mycket större än jag trott.
var kul att se den i alla fall, och alla andra tavlor och statyer också för den delen. efter någon timme blev jag dock tvungen att ta av mig skorna och bara gå omkring i strumorna. mina fötter höll verkligen på att döda mig, har aldrig haft så ont i hela mitt liv. haha. nästa gång ska jag ha med mig ett par andra skor som man kan gå omkring länge i, det är säkert (;

jag vill åka tillbaka så himla mycket. vi hade verkligen det jättekul där nere. vet dock inte om jag skulle orka åka dit på sommaren tillsammans med alla turister. hösten och våren är nog lagom tid att åka skulle jag tro. för oss var kändes hösten bra i alla fall, kanske nån vecka tidigare så man fick lite bättre väder. det längsta vi fick stå i kö under alla tre dagarna var kanske i 15 minuter och det var till spökhuset på disneyland. lite skillnad om man jämför med hur det kan vara på sommarna och man måste stå i kö i timmar. var dock lite synd att vi inte hann se så jättemycket av staden. men jag kommer i alla fall med stor säkerhet åka tillbaka, så jag antar att man får ta igen det nästa gång (:  



baguetter, crosianter med choklad, kaffe/juice och en appelsin.. ingen svensk frukost här inte (;  

återvände till eiffeltornet för att få se hur det såg ut på dagen

sacré coeur

fia och utsikten från sacré coeur

utanför louvren

jag inne på louvren

några av statyerna inne på museet

jag som går omkring utan skor och glaspyramiden som kommer ner från taket

självaste mona lisa, dock mycket större än vad jag hade förväntat mig
 
Kommentarer
Postat av: Paulina den bästa

Mustiga bilder:D Ni verkar ha haft en kungresa! Jamen vafan, kör på:D spara pengar ett tag sen drar du till våren:)

2009-11-18 @ 14:23:38
URL: http://paulinaallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0