London - Dag 1

resan till london gick bra utan några problem och vi kom fram kl 11 på måndag morgon som planerat. jag hade väntat mig regn och tråkväder, men istället möttes vi av sol och blå himmel. bra start på en bra dag! för dagen stod olika sevärdheter på schemat. vet inte hur många km vi gick, använde oss knappt av tunnelbanan. var roligt då man fick se så pass mycket av gatorna, men det kändes rejält i fötterna när vi kom tillbaka till hotellet senare på kvällen kan jag lova (;

måste säga att jag blev positivt överraskad av staden. var mycket finare och mysigare än vad jag hade föreställt mig, vilket alltid är roligt.



buckingham palace. vi hade turen att komma dit precis vid vaktombytet och fick se det

promenerade runt i st jame's park. riktigt mysigt, speciellt med alla ekorrar som sprang omkring

jag vid en av alla röda telefonkiosker, big ben och london eye

harry potter-nördar som vi är måste vi självklart besöka king's cross. såg dock inte riktigt ut som i filmen. ingen perrong 9¾ hittade vi heller.. himla synd

jag och fia ute på london bridge

tower of london

fikapause inne på starbucks, promenerade runt i smågränder och nere vid tunnelbanan

trafalga square. någon hade målat en jäkla massa flaggor på marken, bl.a sveriges

piccadilly circus
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin




KONTAKT:
[email protected]


Bloggtoppen.se
bloglovin


RSS 2.0